Optimer din Linkedin Profil med Bakuri Software A/S

Optimer din Linkedin Profil

Linkedin er en af de mest populære sociale netværk i Danmark, og med over 100 millioner brugere verden over er det verdens største professionelle forretningsnetværk. Både jobsøgende, headhunters, forretningsdrivende og brands bruger Linkedin som et værktøj til at udvikle deres netværk.

Det er derfor sund fornuft at investere tid og energi i at skabe en god Linkedin Profil, som koncist profilerer dig eller din virksomhed attraktivt.
Hermed 10 råd som kan hjælpe dig med at optimere din profil og komme i kontakt med ligesindede:

1. Fuld profil: Jo flere relevante oplysninger du tilføjer din profil desto lettere bliver det for andre at matche dig med dem selv eller deres forbindelser. Ifølge Linkedin vil en 100% udfyldt profil føre til omkring 40% større sandsynlighed for, at du bliver fundet i en Linkedin søgning versus en profil, som kun er halvt udfyldt.

2. Husk foto: På Linkedin er det nødvendigt med et foto, som udstråler professionalisme. Det er tillidsvækkende, at der kommer et ansigt på afsenderen. Desuden husker man generelt ansigter bedre end ord og tal.

3. Fængende overskrift – med flere millioner profiler på Linkedin er det ikke længere tilstrækkeligt kun at have sit navn og titel som overskrift, hvis du vil bruge din Linkedin profil klogt. Tænk på din profil som en reklamesøjle for dig selv eller din virksomhed og tilføj et kort slogan eller den værdi som du kan yde et firma eller kunder. Vurder selv hvilken af disse to hovedoverskrifter, der er mest interessant:

Anne Hansen -Kontorassistent

Anne Hansen- Kontorassistent – Effektiv og selvstændig assistant som luger ud i din arbejdskalender

I ovenstående eksempel behøves du ikke engang at skrive din arbejdstitel, men du kan derimod direkte skrive de fordele som du eller dit produkt kan skabe for andre.

4. CV: Nøgleord – Husk at bruge relevante nøgleord når du fortæller om dine erfaringer og kompetencer. Vær grundig, præcis og udfyld så mange oplysninger som muligt, når du beskriver dine kompetencer og erfaring. Husk grammatik og stavefejlstjek.

5. CV: Afsnitsinddeling  –Kommunikationseksperter anbefaler at man skriver korte og koncise afsnit i sit CV. Gå direkte til pointen og vær overbevisende uden at overdrive. Skriv dine specialistområder på en måde som fanger læserens opmærksomhed og så de er lette at læse

6. Websider – Hvis du har en blog eller anden forum, som har professional relevans for dit firma, så kan du med fordel tilføje disse til din profil. Eksempelvis kan du sammenkoble din Twitter profil med din Linkedin profil, så alle eller kun nogle af dine tweets også fremkommer på din Linkedin profil, så de når ud til dine Linkedin kontakter hvis de enten besøger din profil eller læser opdateringer fra Linkedin.

7.Få anbefalinger – anbefalinger fra kollegaer eller andre samarbejdspartner øger synligheden og troværdigheden.

8. Video Præsentation med Google Presentations – en video præsentation adskiller dig fra mængden. Idet personlig udstråling / personlighed og kropssprog siger meget om en person er en video et godt kommunikationsværktøj, der hurtigt kan skabe tillid hvis det bruges korrekt. Kort, koncist og underholdende er kodeordene. Fremhæv dine kernekompetencer, ydelser, produkt eller andet, men lav ikke en slavisk oplæsning af dit CV.

Du kan også bruge “Google Presentations”. Gå til “mere” /More på værktøjslinjen øverst på din profilside. Klik på ” More Applications” og rul ned til “Google Presentations” . Tilføj applikationen og følg brugsanvisningerne for at oprette en google video præsentation. Der er også en del andre apps som du med fordel kan benytte for at skabe en interessant profil.

9. Vær aktiv – En profil som ikke har været opdateret i årevis er mindre værd end en opdateret profil med et vist aktivitetsniveau, idet det øger chancen for at der bliver lagt mærke til dig. Aktivitet kan være i form af at blive medlem af grupper og poste svar på spørgsmål eller på anden vis deltage i debatter.

10. Bliv medlem af relevante grupper – At deltage i grupper er en måde hvorpå du kan være aktiv og involvere dig med andre Linkedin brugere og kollegaer eller eksperter inden for dit fagområde. Deltag i debatter og tilbyd gerne så mange råd som muligt.

 

Få flere nyheder af Bakuri Software

Advertisements

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out / Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out / Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out / Skift )

Google+ photo

Du kommenterer med din Google+ konto. Log Out / Skift )

Connecting to %s


%d bloggers like this: